E timpul să mergi la psiholog?

 

Te regăsești în una(sau mai multe) din situațiile de mai jos?

  1. Te simți trist și îți lipsește motivația. Dacă ai s
    entimentul de neputință, energie scăzută, tristețe, iritabilitate, gânduri de suicid sau te simți copleșit de ritmul vieții de zi de zi și simți că nu mai poți face față sau pur și simplu nu mai găsești plăcere în acțiunile pe care în trecut le iubeai e posibil să te confrunți cu stări depresive și ai putea găsi soluții cu ajutorul unui psiholog.
  2. Îngrijorări excesive. Dacă simți că îngrijorările tale au început să interfereze cu abilitatea ta de a iniția sau de a duce la bun sfârșit activitățile normale sau dacă întâmpini dificultăți atunci când vrei să adormi e posibil să ai nevoie de ajutor specializat în combaterea anxietății.
  3. Trauma sau abuz. Dacă ai experimentat orice fel de eveniment traumatic sau dacă ai fost implicat într-o relație abuzivă, ajutorul unui psiholog poate fi extrem de folositor. Trauma și abuzul pot lăsa cicatrici pe termen lung, cicatrici care pot avea un impact negativ asupra vieții tale, a relațiilor și abilității tale de a te putea bucura de lucrurile care te înconjoară.
  4. Probleme relaționale. Dacă relația ta a devenit nesatisfăcătoare și simți că nu mai ești capabil să comunici eficient cu partenerul tău, terapia de cuplu poate fi un pas important în redresarea sau chiar în salvarea relației tale.
  5. Tranziții dificile. Cu toții ne confruntăm în viață cu diferite situații dificile – pierderea serviciului, mutarea într-un oraș nou, divorțul, pierderea cuiva drag. Atunci când astfel de dificultăți apar și ți se pare mult prea greu să le depășești, poți găsi strategii eficiente cu ajutorul psihologului.
  6. Dependențe. Dacă te confrunți cu orice tip de adicție – de substanțe, de jocuri de noroc, de sex sau cu o tulburare de alimentație – ar putea fi un semn că există probleme nerezolvate sau sentimente pe care nu le poți gestiona eficient și că vizita la un psiholog ar trebui să fie o prioritate.
  7. Comportamente obsesive sau compulsive. Dacă petreci prea mult timp verificând dacă ai închis aragazul, dacă te speli de foarte multe ori pe mâini sau simți că te epuizează gândurile compulsive, atunci ar trebui să iei in considerare terapia.

Dincolo de ajutorul pe care-l vei primi în rezolvarea problemelor enumerate mai sus (sau a multor altora), psihologul te poate ajuta să te cunoști și să te înțelegi mai bine. Chiar dacă uneori primul pas spre consiliere psihologică/ psihoterapie e greu de făcut, majoritatea persoanelor care au cerut ajutorul consideră că a meritat din plin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *